Ik hou van Holland…

Ik hou van Holland,

Met z’n boerka en moskee,

Ik houd van Holland, met z’n strand en met z’n  zee,

Daar waar de hoofddoek wappert en de spijkerbroek regeert

Daar waar de naaldhak is en uggs worden begeerd,

Ik houd van Holland met z’n leuke immigrant

Die ’n taaltje spreekt dat klinkt zo heel charmant,

Daar waar de molens draaien en de kerkklok luidt,

Een stukje Holland, draag ik altijd uit!

Ik hou van Holland

Ook al valt het niet steeds mee,

Ik hou van Holland, met z’n klagen, ach en wee

Daar waar het weer nooit goed is en de zon nooit schijnt

Men over hitte op een winterdag chagrijnt….

Ik hou van Holland, want ik doe het er maar mee,

Ik hou van Holland, bij een feest en op de plee

Want in mijn hart zo diep,

Daar zit een stem die riep

Hou toch van Holland en houd het boven zee!!!!

 

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://chaoticus.wordpress.com

Geef een reactie

