Hoe word ik een boerenlul 2 of…hoe word ik een eikel?

Kortom je hebt een rugzakje. Ik bedoel een last aan bagage die je in onze samenleving helemaal niet nodig hebt. Kritisch vermogen , discussievaardigheid, scrupules, taalbeheersing…GeenStijl helpt je er van af. Met z’n voorgekookte verontwaardiging is het het meest kleinburgerlijke medium van Nederland. En…als zij je er niet vanaf helpt dan zijn er wel de andere media die je in haar mal van onbenul en korte lontjes proppen. O wacht even, het is tegenwoordig “media propt”  want het hele volkje denkt dat de media enkelvoud is.

Hoe dan ook, eenvoudig is het allemaal misschien wel want de media zijn natuurlijk naar de donder geholpen door mannen als John de Mol die van mening zijn dat informatie in de EERSTE plaats entertainment is. Hij en zijns gelijken hebben programma’s bedacht die de geest van de kijker zover afstompen dat deze ook niet meer in staat is gecompliceerde of diepgaande informatie te verwerken. Dat heet strategische verdomming want hoe stommer het volk is, des te waardelozer en dus ook goedkoper programma’s kun je ze voorzetten. Ze zijn al tevreden als er kleur in zit en beweging. De bijwerking ervan is dat deze verdomde geest gevoelig wordt voor de holle praatjes van Geert Wilders en vooral van diens aanhangers. Die laatsten zijn haast stuk voor stuk erger dan Geert zelf.

Kortom, de verantwoordelijkheid van de media wordt de laatste jaren volslagen omzeild. De verantwoordelijkheid die ze dragen om mensen goed voor te lichten en achtergronden te geven voor welke discussie dan ook. In plaats daarvan schrijven journalisten trouw over wat allerlei mannen en vrouwen aan klinkklare nonsens beweren. Veelal geloven die heren en dames in hun eigen praat en dat is in ze te prijzen. Dat de journalist erin trapt is een schande. Hij of zij zou beter moeten weten maar helaas wordt er van hem/haar niet meer verwacht dan een “stukkie van 300 woorden”. Meer plaats is er niet want er moet ook ruimte zijn voor een advertentie.

Nou, kortom rot op met je discussievaardigheid, kritische geest en taalbeheersing en schrijf gewoon een “stuk”  dat voldoet aan de vaste regels van een goed artikel, de w’s en de h. Dan kraait er verder niemand om en kun je dankzij de tv-makers ’s avonds zelf kijken naar mensen die nog beroerder uit hun woorden komen. Eindelijk ben je een eikel…of een boerenlul…wat JIJ wil.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://chaoticus.wordpress.com

6 thoughts on “Hoe word ik een boerenlul 2 of…hoe word ik een eikel?

  1. Wat ben jij een ongelooflijke boerenlul EN een eikel Kaj. Als je mensen, of een “volkje”, gaat uitmaken voor dom, zorg dan in ieder geval dat je eigen stukje goed in elkaar steekt.

  2. Dé waardeloze media, een begrip wat mij betreft steeds vaker en op meer gebieden van toepassing is. Soms begin ik me te ergeren als ik de ochtendkranten lees en dan moet mijn dag nog beginnen.
    Kaj, jawel, ik geef je gelijk in je mening, maar ook omdat je het schrijft.
    En nu maar hopen dat ‘dat spul’ die nieuwsberichten horen te geven in foutloos Nederlands, dit stuk van jou lezen en er lering uit trekken. Chapeau, om een goed vaderlands woord te gebruiken. 🙂

Geef een reactie

