Malle man , malle vrouw….

Je ziet het in films wel eens gebeuren. Een vrouw vraagt aan een wat schuchtere man: “Wil je soms met me naar bed?.”  Mijn spontane antwoord daarop zou zijn: niet soms maar altijd maar nee hoor….de desbetreffende duffeling antwoordt zonder een spier te ver(t)rekken: Nee hoor….

En daarmee voldoet hij dan aan het fatsoenspatroon van onze samenleving terwijl ik het persoonlijk een buitengewoon onfatsoenlijk, denigrerend en beledigend antwoord geeft. Als men een man zegt dat hij niet met een vrouw naar bed wil, op haar vraag, dan geeft hij eigenlijk te kennen dat hij haar absoluut onaantrekkelijk vindt. Dat is toch bezopen, om dat goed te vinden?

Kortgeleden merkte ik dat een vrouw met wie ik in onmin leef het verhaal rondbazuint dat ik een vuns ben omdat ik met haar naar bed zou willen. Ook al weer zo’n vreemde redenatie. Wat is er voor vunzigs aan als ik dat zou willen? Het is alleen maar vunzig als ZIJ niet “clean” is. Nu zou ik mijn hand daarvoor niet in het vuur willen steken maar ik ga er even van uit dat het geen probleem is. Kortom: wat zitten wij elkaar eigenlijk raar op te fokken met bizarre fatsoensnormen, normen die op geen enkele manier aansluiten bij onze biologische premissen. Het is toch waar dat mannen erop zijn uitgerust om zoveel mogelijk vrouwen te bevruchten? Waarom zou het dan fatsoenlijk zijn om dat niet te doen?

Hoe dan ook, als een vrouw aan mij vraagt of ik met haar naar bed wil, zal ik als het ook maar enigszins aantrekkelijk lijkt altijd “ja” antwoorden. We zien dan wel wat er van komt. We moeten eens van dat harnas van fatsoen af, wij malle man en malle vrouw..

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://chaoticus.wordpress.com

.

Geef een reactie

