De crisis zit me tot hier…..en niet verder…

Ik ben helemaal geen ongeduldig mannetje, ik wacht altijd op mijn beurt…en gelukkig heb ik op mijn eigen website altijd voorrang. Dat is toch mooi hè? Vanmorgen dacht ik: die crisis komt me de strot uit, ze zit me tot hier….

En terwijl de meesten zeggen dat hetwater hen aan de lippen staat, gooi ik die crisis gewoon naar buiten. Ik ga wat doen want niemand anders doet het. In Brussel en in Den Haag zit een stel ouderwets denkende economen een doodlopende weg te bewandelen en soms grijnzen ze er nog breeduit bij ook. Dan komt er weer zo’n kakelig geluid uit als op de Antillen: “We gaan samen geld verdienen”. Ja, dat doen we al eeuwen alleen hebben die Antilianen er nu geen zin meer in want dat geld blijft altijd in Europa hangen.

Hoe dan ook, ik krijg doodeenvoudig buikloop van dat gewauwel over de crisis die is veroorzaakt door een stel zichzelf volvretende en zuipende grootaandeelhouders en CEO’s en zelfs nu nog zien ze kans hun portemeloge te vullen met geld dat eigenlijk van mij is. Korten op pensioenen in plaats van eerst de Quote 500 langs te lopen om daar te bedelen. Vroeger kwam er uit zo’n situatie nog wel eens een revolutie voort maar dat gebeurt nu ook niet meer. Onze hersenen zijn al te ver gekroketteerd en volgepropt met maissiroop om nog tot enige actie te kunnen komen.

De crisi…laat me niet lachen! In de kluizen van grootverdieners stapelen de biljetten zich op. Ja zeker, ik weet een straat in Wassenaar waar de villa’s allemaal te koop staan en er komt niemand kijken. Nee, natuurlijk niet, de kluis blijft dicht en gaat alleen nog open voor een fles goede malt. Maar ik zou toch wel een idioot zijn om me daar iets van aan te trekken? Ik ga niet bij de Mediamarkt kopen, ik ga een concept bedenken   dat beter is dan de Mediamarkt, ik ga schilderen om de verbrande schatten te vervangen of ik ga verhalen bedenken voor nieuwe films en boeken, ik ga medicijnen uitvinden of ik ga een heel nieuwe stijl van muziek maken…weet ik veel…ik ga iets DOEN! Zeker weten dat de wereld er behoefte aan blijkt te hebben.

Werkloosheid is goed. Het stelt mij in staat me vrij te maken van het keurslijf dat groei-economie en bazen van het kaliber Wientjes mij al jarenlang hebben opgelegd. Even een paar jaar wachten en ik zal als een economische Phoenix over Nederland mijn vleugels uitslaan. Ga weg met je oude rotzooi! Het wordt tijd voor ene heel nieuwe aanpak met een frisse blik op de toekomst, niet een toekomst die we klaar leggen voor de volgende generatie m,aar die het gevolg is van ons ontembare stuwend vermogen. Kom in je beweging en je zult het zien, je kotst de crisis uit. Laat het kabinet de drek maar opruimen, wij gaan verder!

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://chaoticus.wordpress.com

Geef een reactie

