Hallo lieve Oekraïense mensen, hallo lieve Chinese President…..

“Hallo, ja mijn naam is Mark Rutte en dus niet Malk Lutte, ik weet dat jullie daar wat moeite mee hebben met je scheve bekkies. Hallo, lieve president van China. Ik ben zo trots dat ik u vandaag mag ontvangen en mijn moeder ook. Ja, u mag rustig een beetje met onze Koning rondklooien hoor, naar de Keukenhof enzo. Ja, ik ben de premier van dit land en dan heeft u nog geluk dat we de laatste “r” niet uitspreken, anders zou u er vast iets geks van maken.

En ja, ik heb geschiedenis gestudeerd maar van de geschiedenis van China weet ik bija niks hoor: Ming. Ja, mijn moeder had vroeger een Ming-vaas maar die is door haar schoothondje “Belle” kapot gegooid. Jammer hè? O ja en u heeft zo’n zestig jaar geleden Tibet ingepikt en daar een paar duizend mensen overhoop geschoten. Maar ja, als je daar nu nog steeds rekening mee moet houden. Diplomatie is een kwestie van veren en dikke staart opzetten en daarna gewoon verder gaan hè? Trouwens, stiekem waren wij heel blij dat uw voorgangers dat deden.Kwam er eindelijk een einde aan die herrie die ze daar altijd maakten met die pannen en deksels, dat spirituele gedoe enzo. Flauwekul allemaal. Heel goed, ik houd van stilte. Tussen de middag krijgt u hond in de pot, een typisch Hollands gerecht dat u wel zal smaken. We hebben mijn eigen hond ervoor gebruikt. Dat was even slikken maar ja…ik ben ook ZO trots dat ik u mag ontvangen. Nu kan ik ook eens in het echt kijken of Chinezen allemaal op elkaar lijken. Dat zegt mijn buurman altijd.

We zijn OOK trots dat we meneer Poetin NIET ontvangen. O hallo, dag lieve Oekraïense mensen,  meneer Poetin heeft namelijk de Krim ingepikt van Oekraïene en we waren net van plan dat zelf te doen dus dat mag niet. Wij wilden die lieve Oekraïense mensen graag in de EU hebben, ook al lopen er heel veel onversleten Nazi’s tussen. Diplomatie is ook gewoon wegkijken hè? Als Adolf Hitler alleen in eigen land Joden had vermoord, zouden we nu gewoon zaken met hem doen.Stel je voor zeg, dat je daarmee allemaal rekening moet gaan houden. Nee, die meneer Poetin komt er voorlopig bij ons niet in. Lelijke landjepikker en ik had al zoveel te doen met hem gehad over GrienPies en dat booreiland. Daar zeurde die Diederik Samsom als maar over aan mijn kop. Nou, meneer de Chinese president, haha “Meneer de President, slaap zacht”, wij doen dat ook. ”

Tot sterkte,

Kaj ~Elhorst

Chaoticvus.wordpress.com

 

Geef een reactie

