Ik erger me aan de onzin van Rutte

Gisteren vertelde Mark Rutte dat hij zich ergerde aan de onzin die er volgens hem over de zorg wordt verteld en inderdaad, er wordt veel onzin over verteld: vooral door hemzelf. Ik erger me aan het tv-spotje over de zorgveranderingen dat zo verschrikkelijk voorbijgaat aan alles wat er mis is in de zorg.

Ik erger me ook aan het onzinnige drugsbeleid van dit kabinet en de krankzinnige mega-TRANSITIE waarmee Opstelten zich bij de politie bezighoudt. Ik erger me vervolgens aan het zin,oze illegalen-beleid van Teeven en aan het loze gekwaak van onze minister van zorg over het “succes van de vrije markt” dat in werkelijkheid alleen te danken is aan het feit dat we verplicht zijn een zorgverzekering te nemen. Wat nog erger is: ik stoor me waanzinnig aan het debat over het onderwijs dat aantoont dat het kabinet geen enkele visie over wat ook maar heeft en tenslotte erger ik me aan het verhaal over de belastingen en de participatiemaatschappij. Nee Rutte daar zit je echt uit je wat gebogen nek te lullen. We HEBBEN al een participatiemaatschappij maar jullie maken er een duo-samenleving van. Jullie doen net alsof de overheid iets anders is dan een onderdeel van de samenleving. Jullie horen de boel juist bij elkaar te houden maar dat doe je niet.

Belastingen zijn het meest tastbare bewijs van een participatiesamenleving. Belastingen zijn niet meer of minder dan de abonnementsgelden van de vereniging Nederland. Ze symboliseren de participatie en samenhang. De belastingen zijn bedoeld om gezamenlijk dingen te doen die we gezamenlijk belangrijk vinden, bijvoorbeeld “geen tanks maar wel zorg”. Ik geef toe, het ging al echt grandioos mis toen overheidsinstanties begonnen met het invoeren van dekkende tarieven. Die waren in werkelijkheid namelijk al betaald, via de belastingen. Maar de overheid ging de burgers via deze weg nog eens extra  late betalen. Dat gebeurde ook via de meest schandalige belasting van allemaal: BTW. Vervolgens door de wegenbelasting, accijnzen, lokale en regionale belastingen, heffingen, ondernemingsbelasting, vermogensbelasting en belastingen op de erfenis (de enige waarop nog iets te eggen valt).

De enige belasting die ECHT rechtmatig is, is de inkomstenbelasting. Deze moet dan wel zeer sterk progressief zijn en mag wat mij oplopen tot 85 tot 90% maar dan schaffen we verder alle belastingen en heffingen af, behalve dan misschien de erfenisbelasting. Kijk, als je gaat beseffen dat jullie niet meer zijn dan een stelletje door ONS aangestelde  uitvoerders van een beleid dat WIJ horen uit te stippelen. Als je beseft dat belastinggeld eigendom blijft van de verstrekker totdat het op rechtmatig aantoonbare wijze ten behoeve van de samenleving is besteed, als je beseft dat belastinggeld participatiegeld is, dan ga je wel anders lullen. En kom nou maar op met die thuishulp!

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://chaoticus.wordpress.com

Geef een reactie

