Open brief aan de EU Commissie en Parlement

Geachte dames en heren van parlement en commissie,

Al op het voortgezet onderwijs en tijdens mijn studie geschiedenis werd mij verteld dat de Denen de belangrijkste basis vormden voor de Vikings of ook wel Noormannen, zoals zij in ons land worden genoemd. In Engeland spreekt men om die reden nog steeds van “Vikings” of “Danes“. Ik kreeg gisteren een bericht te horen waardoor ik ben gaan geloven dat deze noormannenmentaliteit nog steeds onder grote groepen Denen bestaat.

Opmerkelijk aan de Noormannen was dat zij in eigen land geen poot meer aan de grond konden krijgen en daarom besloten te vertrekken. Eigenlijk waren zij dus vluchtelingen al merkten wij in andere delen van Europa daar weinig van. Zij plunderden, roofden en moordden naar hartelust. Er was geen prake van opvang, de vluchtelingen namen wat hen niet toekwam en zie….nu doen de Denen het weer. Zij hebben besloten vreedzame vluchtelingen, de meerderheid moordt en plundert niet, te beroven van hun bezittingen. Dat is natuurlijk een grof schandaal en het druist tegen alle beginselen van menselijkheid, sociaal gedrag en democratie in. Het is toch opmerkelijk hoe snel wij alle mooie principes van onze rechtsstaat laten varen op het moment dat wij menen dat onze belangen worden aangetast. Ongepaste vergelijkingen tussen mensen aan de onderkant van de samenleving, die door onze regering de verrommeling zijn ingedreven, en vluchtelingen worden om de haverklap gemaakt. Er is daarbij geen sprake van sociale rechtvaardigheid maar van bescherming van de belangen van enkelen die over veel te uitgestrekte rijkdommen en invloed beschikken. Veelal zijn dit dames en heren met een moreel besef dat overeenkomt met dat van dfe heer Poetin, om ook maar eens een vergelijking te maken of…Trump.

Mij dunkt dat vluchtelingen die gaan behoren tot de inwoners van welk land dan ook, doodeenvoudig vallen onder het normale belastingsysteem van dat land en op die manier hun bijdrage leveren.
 

Ik voel mij niet alleen beschaamd maar ben woedend over de maatregelen die de Deense overheid denkt te kunnen nemen in het kader van de EU en vrees het ergste voor de beslissingen van andere overheden wanneer dit wordt toegelaten. Als u nog enig recht wilt maken op de benaming van vertegenwoordiger van mij en miljoenen andere Europeanen, daarvan ben ik overtuigd, dan moet u aan deze schandelijke vertoning in Kopenhagen onmiddellijk een einde maken. Ik hoor graag van u.

Vriendelijke groeten,

Kaj Elhorst

k.l.h.e.elhorst@gmail.com

Geef een reactie

